• Publié le 18-04-2012

OpenRest, een social CMS voor de Horeca

OpenRest, een social CMS voor de HorecaSocial Media, eigenaar van de groepsaankoopsite GossipZone, lanceert OpenRest, een oplossing die e-commerce en sociale netwerken toegankelijker moet maken voor restaurantuitbaters.



OpenRest positioneert zich als een content management systeem waarmee restauranthouders een e-commerce afdeling op hun bestaande site kunnen openen, zodat zij hun activiteit kunnen uitbreiden naar  meeneem- of afhaalgerechten, waarbij de bestellingen rechtstreeks bij de gerant van het restaurant belanden (per fax, e-mail, sms of iPhone app).

OpenRest wil de restauranthouders ook helpen om zich op Facebook te vestigen door automatisch een pagina op dat sociaal netwerk aan te maken voor het restaurant. De klant kan daarna bij elk gerecht van het menu een "like" aanklikken, en zien wie van zijn vrienden op Facebook hetzelfde  gerecht ook goed vindt.

De initiatiefnemers van OpenRest bevestigen tot slot dat hun oplossing ook een iPhone applicatie van het restaurant aanmaakt, waarmee men rechtstreeks vanop de smartphone kan bestellen. "Le Bois Savane" in Brussel is het eerste restaurant  dat met OpenRest een e-commerce afdeling aan zijn website toegevoegd heeft.

Om de Belgische markt te veroveren, pakt OpenRest uit met een tamelijk agressief economisch model: het platform zelf is gratis, inbegrepen de updates; het bedrijf haalt haar inkomsten enkel uit een commissie op de verkopen.

Het initiatief is perfect complementair met Gossip Zone, de "Social Shopping" site die zich van bij het begin gespecialiseerd heeft in "trendy" plekken en zich nu wil positioneren als een "communicatieagentschap gespecialiseerd in sociale media".



Reacties

blog comments powered by Disqus